شدت میدان متر بسیار ساده
 
پنج شنبه 27 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:45 ::  نويسنده : ahmad & saman

این شدت میدان متر بسیار ساده بوده.و همچنین حساس است. با استفاده از یک ولت متر دیجیتالی معمولی می تواند شدت سیگنالRF را تا چند صد مگاهرتز اندازه گیری کند.

 

دیودAA119حساسیت بیشتری نسبت به OA91 در این مدار دارد.بدون هسته فریت هم میتوان مدار را بکار برد ولی با هسته فریت حساسیت بیشتر می شود .هسته میتواند استوانه یا حلقوی باشد و فقط قطر آن بایستی6میلیمتر باشد و ابعاد دیگر آن مهم نیست.سیم مورد استفاده برای سیم پیچی mm0.6تاmm0.8 می تواند باشدو آن را6الی 8دور به دور هسته با فاصله ی حلقه های سیم پیچ 1الی2میلیمتر که مناسب برای حوالیMHz100 است بپیچید.ولت متر بایستی برای پایین ترین رنجdc اندازه گیری خود تنظیم شود تا بیشترین حساسیت بدست آید که معمولا برای اکثر میتر ها200mv است.در این مدار بکار گیری ولت متر دیجیتالی چند مزیت و برتری نسبت به نوع عقربه ای دارد.اول اینکه امپدانس میتر دیجیتالی خیلی بالاست که در حدود 10meg/voltدر اکثر میترها می باشد.این امر باعث شنت اضافی و بی جهت در مدار تانک نمی شود.دوم اینکه در مقایسه با میترها عقربه ای اختلاف شدت سیگنالهای خیلی جزیی می تواند به راحتی مشاهده شود.سوم اینکه خطی بودن میتر دیجیتالی بهتر بوده و پاسخگویی خوبی به هردو سیگنال ضعیف قوی دارد.

آنتن مورد استفاده از نوع کشویی 50 سانتیمتری است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان